Y/X = Å(ngest)

Det är tokigt hur livet kan se ut. Mycket i mitt liv består av att räkna ut saker för att sedan försöka följa det.
Pengar är naturligtvis det som alla räknar, jag med. Mitt liv består av hur många kronor jag knan spendera på en dag. Det brukar börja med kvällen före då jag ser att jag har... låt oss säga 1200 och 3 dagar kvar till lön (detta är någonting som aldrig händer så var inte oroliga att jag är någon tät person).
Detta ger mig en formel på  Y (kr) / X (dagar) = Å(ngest). Å(ngest) är alltså antal kronor jag får spendera under dagen. Som i det här fallet så skulle jag ha 400. Tyvärr så ingår det inte i min hjärna att man kan spendera mindre än 400 och faktiskt SPARA pengar. Så jag måste spendera exakt 400 kronor innan dagen är över. Det är faktiskt ganska svårt speciellt som jag just nu känner mig lite... ehum...*host* över *host* viktig *host* ... och inte alls känner för att köpa något över huvudtaget..

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits