Chickenrace

Min bror berättade en "rolig" historia en gång om en person som körde chickenrace med ett tåg - tåget vann. Mycket roligt ... inte.
I allafall så var det en lokförare till mig idag som ringde och berättade att någon haft chickenrace med honom.
Ganska svårt för ett tåg att väja. Jag tog signalement på idioten i spåret och såg till att inga tåg skulle komma in på banan, ringde polisen och hela "save-a-life" kittet.
Efter ca 40 minuter grep de personen och det var fan som att hjärtat började slå igen. Normalt sett när nått händer brukar jag mest reagera med att jag surar till eftersom de skapar förseningar.
Den här gången tog jag illa vid mig. Kanske för att det var jag som eventuellt skulle ta emot ett samtal om någon som blivt påkörd :( Nu blev han inte det och det var jätteskönt!
Eftersom jag höll på att rita för fullt i mitt bästa arbetsredskap svarade min handledare och det var polisen som ringde om en person strax utanför Eskilstuna. Hon/han ville inte vara med längre och hade innan han/hon gått ut i spåret gjort något som involverar en kniv och handleder. Jag måste erkänna att jag faktiskt blev väldigt chockad. Jag hade ju redan innan fullt upp med med mitt psycho.
Polisen ringde strax efter 18 och berättade att de gripit personen. Jag sa nått proffessionellt som typ JAG ÄLSKAR ER eller FY FAN VA BRA! eller MEN GUD VA SKÖNT!!!! *Rebecka älskar polisen*

Min handledare boxade mig på armen och sa BRA JOBBAT!  :D

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits