Julbords tips

Ursäkta kan nån berätta för mig mina (finn) fem fel jag ALLTID gör på julfester till nästa år?

1. Maten i världen kommer INTE att ta slut om jag äter för mindre än 2-3 personer.

2. Det spelar ingen roll - sill är alltid äckligt. Oavsett om det är "vanlig" eller svartvinbärssill.

3. Köttbullarna, potatisen, skinkan, prinskorven, revbensspjällen, pastejen, brödet, osten är INTE godare på de sista 2-3 tallrikarna, eller ju mer man äter.

4. 1-2 flaskor cider är inte bättre än vatten att dricka till den salta maten då dessa inte släcker törsten lika bra och kostar mer än en årslön för en rik kines. Oavsett hur spännande det låter med mandarincider eller cactuscider.

5. Alkohol - NEJ, min mage gillar inte blandningen av julmat och alkohol och NEJ, jag blev inte snyggare i år heller.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits