Restaurang J - julbord - betyg

Måste ju sätta betyg på julbordet och jag kan ännu inte bestämma mig. Min mage har dock betygsatt det till en klar -134190856139746 av 5 då jag spenderat mycket tid i badrummet funderandes över hur mycket jag EGENTLIGEN åt. 

Grisröven (julskinkan för er med liten fantasi) var inte alls så god som min mor kan göra den, eller min döda mormor eller andra privatpersoner jag smakat JS från. Det kändes lite ... fattigt på smak och det var ju ingen griljering eller vad det nu heter.Jag ger den 2½ /5 och då känner jag mig givmild.
Tre senapsorter, stark, vanlig, Johnny's. Helt fel. Man måste ha en som är söt så ENORMT minuspoäng på det.   
Rostbiffen var lite oväntad och väldigt god - 4/5, chokladdoppade valnötter helt klart bästast. 6/5 (Brolin och Hysénklass). Knäcken var ganska hård, seg god 3½/5, salamin argh... bet i en pepparkärna så att jag trodde att en tand ramlat ut, hotet om detta ger betyget -1. Hade det varit för smaken hade den fått 4.
Köttbullar, mesig smak 2½, revbensspjäll - bra marinerat, god glace - Brolin och Hysénklass igen (6).
Prinskorv, stark och bra smak utan att kännas billig 4/5, Kanelpannacotta 5/5 hade varit B&H klass om det varit mer. Potatis, äter bara det på resturang, första omgången var underbar andra njäh 4/5.
Och vad är det för j-vla (åh va rolig jag är!) som inte har COCA COLA :E (Jag har låga krav, jag vill ha coca cola så är jag nöjd). Tro mig, det räcker långt *_*

Resturang J var trevlig men inbjöd inte direkt till några mingelmöjligheter. Där var julbordet på telegrafen mycket bättre. Båtresan var .... för att använda små ord - mindre bra - och jag mår illa av och till fram till nu då jag skriver detta inlägg. Nu kan det dock färgas av en massa alkohol. :P Om vi ska åka båt nästa gång tänker jag inte skriva upp mig. Det är jobbigt att vara åksjuk.

Aladdin var inte alls roligt. Jag ångrar att jag köpte en extra dricka, jag vet ju hur "bra" man mår efter. 92 spänn är väl iofs ett ganska billigt pris för lite extra toalettbesök, varför kommer man inte ihåg att magen inte gillar sånt?. Dessutom som alltid när man kommer dit så går alla människor upp i rök. :(
Tappade gnistan när en kollega påminde om att det var avstängt mellan Stockholm C och Karlberg.

När jag kom hem funderade jag lite på om jag är tråkig och eller inskränkt som alltid tycker att sådana här fester är jobbiga (av multipla orsaker). Men när trivs du bäst då, frågade någon. Svaret är enkelt men lite otäckt, ensam.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits