Bottenvåningsfik

Gick runt idag på NKs köksavdellning med mamma och pekade ut vad som förhoppningsvis blir mina julklappar. Tex så vill jag ha en vitlökspress, en Rösti Margrethe skål i valfri färg (dock ej den nyröda eller mörkblåa), liten spagettislev, en måttsats med de amerikanska måttet 1 cup, en trägaffel som man rör om med i pannor samt en pegeut(?) pepparkvarn 18cm. De är skitdyra men de är BÄST och snyggast *_* 
Efter det fikade vi på deras bottenvåningsfik. Den som byggt det borde få fett mycket stryk - alldeles för trångt, ingen plats att visa upp menyer så att folk kan läsa medan de väntar, disken där man betalar är typ såhärliten så alla  står och trängs. 
Vi pratade ekonomi och kom fram till att aktier inte alls är så fantastiska som alla pratar om. Livförsäkringar ger mer cash eftersom det är bättre ränta och mindre skatt om manskulle behöva pengarna. Lät väldigt intressant så jag ska följa med mamma när hon ska till banken nästa gång.

Igår när jag åkte hem så såg jag reklam för en phillipslampa som tänds som en morgonlampa. Kanske något att ge min darling i julklapp. Han är ju en sån sömntuta. Fast jag har planerat något annat
En annan sak från igår så gjorde jag ett trevande försök till att börja träna och jag har lovat Hanna att jag ska göra det! Hon ska pusha mig och jag henne. 50 dagar kvar till julafton om jag inte räknat fel vilket jag antagligen har.

En sak jag till funderat på är mitt jobb. Jobbet är bra men jag mår så dåligt privat att det går ut över jobbet, det går säkert bra 98% av tiden men det är de resterande 2%-en som äter upp mig och får mig att må dåligt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits