Dagens shopping

När jag åkte till stan för att träna insåg jag att jag hade glömt min bok. Sånt är jävligt irriterande. Skickade sms till en massa människor samtidigt som jag titta runt i vagnen på folket som åkte in mot stan. Den unge tjejen mitt emot mig satt och läste en bok som såg jävligt spännande ut. Jag blev helt förälskad i framsidan och bestämde mig för att gå till första bästa bokaffär och inhandla.
När jag väl kommit ut på stan hamnade jag i inredningsaffären Berry där jag köpte tre glasänglar och en glasspargris. Otroligt viktiga inköp som kommer att berika mitt liv på det mest häpnadsväckande sätt.
Gick vidare till Mique där jag hoppades att de skulle ha Pipparkaksformarna, de som jag visade upp i ett tidigare inlägg. Tyvärr inte.
På Gamla Brogatan där man kan hitta Berry och Mique ligger även en bokhandel som har hyfsat många böcker men av någon märklig anledning så handlar jag aldrig där. Dels för att de är lite smådyra och dels för att jag och Pocketshop är bästa vänner.
Klev direkt på en hylla där jag såg boken som tjejen på tåget läst - Lars Bill Lundholm - Södermalmsmorden.
Plockade även på mig Sophie Kinsellas - En shopaholic i New York.
Tyvärr så låg kokbokshyllan när kassan och jag tog motvilligt ner kokboken till Desperate Housewifes. Jag är ofta väldigt negativt inställd till den här typen av merchandise, folk som gillar serien köper boken bara för att de gillar serien. Jag bläddrade genom boken och hittade tyvärr massa trevlga recept och det slutade inte bättre än att jag köpte boken. Bad självklart att få den inslagen. Nu har jag två paket med "hemligt" innehåll som jag kan öppna på julafton.
Gick vidare till Gallerian och Esprit där jag hade 20% på en vara. Det var förskräckligt mycket människor där och jag blir då sådan att jag direkt känner motvilja och sällan hittar någonting att köpa.
Hittade en tröja som jag provade som med rabatten skulle kosta ca 200 men köpte den inte.
Gick till fetåhléns där jag gled runt bland sminkhyllorna och kunde inte bestämma mig för någonting. Åt Yakitorispett med potatisgratäng. Gick till Stockholm C där jag skulle ta tåget hem, köpte två (vanliga) triss (vann inte) och när jag gick ut fick jag syn på Peter Robinsons nya bok. FAN jag hade köpt böcker för 328 kronor redan, kunde inte köpa en till men nu har jag i allafall två böcker att längta till. :(


En shopaholic i New YorkSödermalmsmordenEn bit av mitt hjärtaYakitori med potatisgratäng


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits