Gränser på film?

Eftersom jag tog mig till doktorn idag åt jag ute på stan. Det blev min stora salladsfavorit - kycklingpasta sallad med sweetchili men alltid utan parmesan.
Om någon hälsomänniska skulle säga att jag inte fick äta denna sallad igen skulle jag dö. Seriöst alltså.
Köpte aL_ present - en film men jag ska se om jag imorgon kan hinna till någon leksaksaffär och köpa en radiostyrd bil men jag har ingen aning om vad sånt kostar. I kön på Åhléns rekommenderade jag Min granne Totoro till en tant som frågade vad hennes bar(barer)n skulle kunna tänkas tycka om och hon frågade mig som stod med Spindelmannen 3 i handen. Killen i kassan som måste ha varit en idiot sa att man nog skulle vara typ 11-12 för att uppskatta.
Märkligt tänkte jag.. märkligt att folk som är 11-12 kan uppskatta något som är bedömt att man måste vara typ 15 för att se på bio.. men jag höll det för mig själv, dessutom ville jag inte gå ed på att det var från 15.
Har även hört barn på tåg prata med varandra om filmer som det är 15 årsgräns på. Tex Matrix satt två typ 8-åringar och diskuterade medan mamman satt brevid.

Kycklingpasta sallad med thaicurry sweetchili

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits