Jag hatar. Del 2

Dagens hatobjekt/företag/person är Harry Potter och dödsrelikerna - Tiden - Lena Fries-Gedin.
Tiden är det svenska bokförlag som ger ut Harry Potter böckerna. Fried-Gedin är det monster som de valt ut att översätta böckerna.
Hon är en idiot och dålig på engelska och har uppenbarligen ALDRIG läst en Harry Potter bok.
Finns det nån som läst HP Fenixorden så vet man att Umbridge, den där otäcka kärringen, säger HRM HRM och inte tsk tsk. Sen återigen har de valt att översätta ett flertal namn vilket är något man borde bli skjuten för.
Sen är det flera episoder i böckerna som är helt felaktigt översatta. Jag har ännu inte plöjt mig igenom boken så jag kommer säkert att bli än mer förbannad när jag närmar mig slutet.
Fan va sur jag är, det här är sista boken och de har totalt misslyckats med översättningen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits