JIPPIE!!!

Det blev ingen efterjagad mjölk då Vi(vo) hade Morotsbröd som dagens special. Köpte morotsbrödet, ett blomkålshuvud och en silverlök. Min första tanke när jag såg silverlöken var vit-lök, någonstans i översättnignen så måste de ha missats att det även finns vita lökar som inte är vitlök. Silverlök låter dock coolt, så jag hoppas att min lägenhet blir vampyrfri i natt. Eller det kanske är varulvar som inte gillar silver? osäker. 
När jag handlat och ätit frukost packade jag ihop mina prylar och åkte till jobbet för att träna. 
Kändes konstigt att åka dit på min lediga dag men jag MÅSTE börja röra på fläsket. I fredgas hade jag ökat ytterligare i vikt och jag vill INTE, jag repeterar, jag vill INTE hamna där jag var för typ tre år sedan
Under helgen har jag dörför plockat fram mina tränings-dvder (Amelia träning, Blossom Taintons poweryoga, Ramlösa yoga & Aftonbladets viktklubb skiva). 

49 dagar kvar till julafton.
Det är verkligen sjukt hur stel man kan bli. Höll på att  av Amelias version av solhälsningen som annars inte är den direkt jobbigaste träningspositionen i yogan. Insåg att jag måste börja långsamt för att inte ta livet av mig själv.
Yogan började jag med i lördags och gjorde även ett 15 minuterspass igår söndag för att idag gå över till spinning på jobbets gym. Turen i oturen mötte jag en kollega på gymdelen och det var fett jobbigt, jag vill träna själv men han visade sig vara ett stort stöd, pushade lite och det var precis det jag behövde. Tänkte sluta efter 15 minuter då min kropp bad om nåd men jag cyklade vidare och kom upp till 25. Det var så jävla skönt, pusha sig själv att utföra stordåd. Naturligtvis kunde man se döden i mitt ansikte då jag var röd som en tomat men det ingår och då kan man inte förneka att jag jobbat. Blev lite snurrig i huvudet och var tvungen att sitta ner en stund efteråt men fan va skönt! :D
En annan kollega kom in och fick hjälpa mig att stänga av stereon. Shit jag har blivit värsta fiskpinnen när det gäller teknik! *Pinsamt*
Gick ner till arbetslokalen där vi lyckades få igång Transformers till flera glada tillrop.
MI GOD HAR DU TRANSOFMERS!?!?!?!?
Man kunde se flera ansikten med *_* (gnistrande stjärnor i ögonen, total lyckokänsla)

Dessutom fick jag helt oväntat stöd av en person som sa precis så jag kände om jobbet och jag ville bara kasta mig runt halsen på henne och krama henne till döds.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits