Köpfri dag

Lycka till med det. En förening(?) har hittat på att man ska ha en köpfri dag idag för att lära sig vikten av att njuta av livet utan att shoppa, umgås med vänner/familj och flum flum. Vad är det för idiot som hittat på att man ska en köpfri dag 24 november? Det puckot måste ha missat att folk eventuellt har lön då och kommer att vara hysteriska med att försöka köpa upp sig på alla julklappar. Vore det inte typ smartare att ha det typ 20 januari eller nått då folk antagligen kommer att leva på att äta snö och kvistar på marken i brist på pengar *tips*

Eftersom jag är besatt av att handla och självklart tror att jag kommer att bli en bättre/snyggare människa om jag äger de bästa produkterna och springer i affärer hela tiden tänker jag imorgon handla extra mycket och bidra till att den som äger Åhléns får lite mer cash på sitt konto. Då gör man ju minst en människa glad.
Så vad är bättre; 
Två människor nöjda (jag med mina shoppingpåsar *_* och Åhlénsägaren)
Eller
En förening som inte tjänar något på att jag inte handlar?

Jag röstar självklart på alternativ ett så att jag kan få spendera lite pengar *_*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits