Michael Clayton del 2

Köpte min biljett och gick till Kungshallen där jag åt kyckling med cashewnötter. Väldigt gott. Valde sedan att avstå från popcorn vilket måste vara första gången i världshistorien. Seriöst alltså.
Såg reklam för flera kommande filmer som jag vill se. Såg även en cool reklamfilm som jag först trodde var en filmtrailer, men mitt reklamvana öga såg igenom - några barn i en sönderslagen förort, en röst som berättar att 1 miljon barn är föräldralösa. Det följs upp av snabba klipp med vuxna som utnyttjar barn och otäcka gäng samt kompisar som pratar om att de inte har råd med medicin. Det hade kunnat bli en lysande film. I slutet på "filmen" kommer ångestbudskapet att så här har barnen i Etiopien varje dag - skänk pengar.

Jag halvsov igenom filmen (Michael Clayton) och jag måste erkänna att jag inte riktigt orkade följa med i handlingen. Av George Clooneys tidigare filmer tycker jag att denna påminde ganska mycket om Syriana även om jag tyckte att den var jävligt mycket bättre. Nu ska man ju iofs inte jämföra. Tidvis riktigt gripande om folk som flippar och vad storföretag gör för att slippa bli smutisga. Filmen får 3 köttbullar av 5. Detta då alltså på grnd av att jag inte riktigt följde med i handlingen men hade jag varit mer vaken hade jag definitivt gillat den.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits