papiljotter och morgonrock

Har saknat min darling hela veckan, vi har inte kunnat prata med varandra då mitt internet har periodvis varit helt fuckat och även på grund av mina arbetstider.
Sen när det äntligen blir fredag och vi äntligen ska få lite tid för varandra har han sina två bästkompisar där. Då vill han inte prata och svarar inte ens i telefon. Sånt sårar.
Vi pratar ändå inte mer än typ fem minuter i telefon eftersom det är så dyrt så jag fattar inte varför det inte går att skapa sig lite tid.
Idag klev jag upp och lyckades tvätta. Nu har jag allt rent inför nästa vecka då det ska vara julfest på jobbet. Känner mig fortfarande tveksam men jag kommer väl att gå antagligen.
Jag brukar alltid se sjukligt risig ut när jag är i tvättstugan, slitna träningsbyxor + ful tröja. Det var dock ingenting mot vad damen som kom för att kolla status på tvättstugan hade på sig - morgonrock och papiljotter. ('o') på det.
Åt lite frukost och ringde till D som fortfarande var för upptagen för att svara och plötsligt så började jag gråta. Tårarna bara sprutade varför ska det vara så svårt att få tid?

Ringde mamma som meddelade att det blåste 25m/s och vågorna var över 4 meter höga så några späckisar blir det inte. Hon berättade vad hon hade på sig och jag önskar att jag kunde få en bild av den michelinegubbe hon målade upp. Hon hade två mössor OCH keps på sig. Bara det måste ju ha varit en syn.
Eftersom det var så skärpigt väder hade hon tillsammans med resebolaget kommit överrens om att få stanna en dag till då det ska vara bättre väder imorgon.
Hon fortsatte berätta att julbordet från gårdagen hade kostat 525 !!! norska kronor och att hon varit för sjuk för att äta. "Jag sparar ju massor av pengar på den här resan" ...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits