Savepig

Jag köpte en spargris i söndags och sen började jag fundera på vad det heter på engelska. Har något vagt minne av att det är piggiebank men det kanske är fel?
Jobbade natt till idag och det gick riktigt bra. Trots att det var miljoner arbeten som skulle ut. Egentligen är det inte själva arbetena som är jobbiga utan alla samtal runt i kring. "Kan jag ändra, hur gör vi nu, kan jag starta tidigare, får jag flytta, kan vi göra så här" Det är alltid en kohandel och det är sällan som de ute i spåren vinner.
Hela tiden måste man också förklara saker och ting.
Du blir sen pga ett möte/nått som är trasigt.
Hela tiden förklarar man saker. 90% av det muntliga är att förklara något skulle jag säga, resten är att ge tillstånd.
Ska jobba natt igen och jag hoppas att det kommer att gå bra.
För att få tiden att gå ska jag nog ut på stan och jaga mössa. Är lite sugen på en stickad.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits