Trisslott-missbruk?

På jobbet när jag kom möttes jag av en liten hög av arbetspapper och jag tog en lättnadens suck. Det var ganska mycket i måndagsnatt och en sådan natt till hade inte varit roligt även om det är bra övning.
Jag hade förväntat mig en annan informatör som skulle ha natt och en chans till lite roligt snack men så blev det inte. Däremot ett kort ögonblick fick jag träffa "Johansson" som köpt en Yazz-lott och vunnit 100 spänn på.
Yazz stöder blinda och det är mer att skrapa än på en Triss som kostar lika mycket.
Jag hade med mig två triss från en tidigare vinst och vann på båda lotterna! 125 spänn!!!
Det var dock inte tillräckligt mycket pengar för att muta min handledare att få gå hem. -Jag tar mer än så.

Har ett tag nu insett att jag köper lite FÖR många trisslotter. Vill inte hamna i något missbruk, jag har sett vad det leder till i förhållanden. Dessutom så är det en kostnad som jag mer eller mindre inte räknar eftersom 25 är ju "ingenting". Jag tror iofs inte att det är ett missbruk jag behöver bara strunta i att gå in i Pressbyrån men på något sätt känns det som att det kommer att bli svårt.

Vaknade halv två och gick ut i hallen för att se om posten kommit, det hade den. Ett brev från Sparbanken i Kungsängen, "vill du ha ett kort med XXXX kredit" - EH NEJ TACK.
Ingen Harry Potter film dock som jag sett fram emot :(  Det blir en HP-fri dag idag alltså. Nu gäller det dock att komma på något att göra innan det blir försent.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits