Tvättberg blev Renberg

Efter att ha snurrat runt i sängen typ 100 gånger somnade jag och vaknade till den onda mobilklockan som berättade att det var dags att gå upp för att ta hand om tvättberget som jag sparat till.
Eftersom jag innehar viss intelligens bar jag ner halva berget igår för att slippa bära allt idag då jag är trött och oftast väldigt vresig.
Öste in i maskinerna och hoppades på det bästa. Luckan gick igen men maskinen suckade högt och jag är tveksam till att allt verkligen blev rent, det luktade inte rent men det såg rent ut. För att inte tala om att tvätten när jag tog ut den ur maskinen var varm. Normalt sett är tvätt man tar ut skitkall och fingrarna vill ramla av när man gjort allt klart för att hänga den i torkskåpet.
Det känns lite tråkigt att jag måste använda hela min lediga dag till detta arbete då jag kände att jag behövde sova ut och vila och göra något roligt och stimulerande, speciellt som hela dagen igår gick åt till min fondförvaltare.
Jag vann ju också pengar igår som jag vill spendera och så inte att förglömma att min bästis fyller år imorgon och jag inte hunnit köpa present.
Jag ska naturligtvis inte gräva ner mig då dagen är långtifrån slut men orka starta projekt nu runt fyra liksom.
Vem vågar satsa på att jag kommer att stoppa in alla kläder i skåpet innan dagen är slut? Inte jag i allafall!

Tvättade och vikta kläder

Kommentarer:
Postat av: Alexandra

åååh kan du inte komma o ta hand om min tvätt oxå?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits