Våga vägra Wedins

Jag har inte loggat in på ett tag men nu ÄNTLIGEN har Esprit öppnat sin onlinebutik. Jag är säkert jätteefter men man kan inte vara först med allt.
Kollade det idag efter det att jag varit på Wedins och köpt en av deras plånböcker. Har velat ha en ny ett tag plus att jag behövde en liten till julfesten på lördag. Jag vågar inte räkna ut hur mycket pengar jag lagt ner på julfesten än så länge.
Har ju stora funderingar på att köpa smink som jag kan ha på mig då.
Dagens fundering gällande festen är att jag ska ha accessoarer/smink i guld. Guld är egentligen inte direkt någon favoritfärg men det skulle passa bra ihop. Mina lila kläder och guldet. Å andra sidan vill jag inte se ut som värsta Löfbergs lila. Risken finns. 

På tal om Wedins förresten. När jag skulle betala var det en dam i typ femtioårs åldern som tog betalt. Jag bryr mig inte vem som tar betalat av mig utom ett undantag och det gäller Åhléns, en kille på köksavdelningen. 
I allafall, den här tanten börjar gräva efter prislappar på mina två plånböcker och på nått sätt får jag ett sånt där stressryck och börjar tycka att hon är långsam. Men lugna ner för tusan dig försöker jag intala mig själv, tyvärr så ökar min julstressilskenhet när kvinnan tar emot mitt kreditkort + id för att skriva in personnumret. 
Jag svär vid Gud att det tog henne en minut att skriva in mitt personnummer. Hon klickade in en siffra i taget och kontrollerade TVÅ gånger mellan varje siffra att hon gjorde rätt. Jag sa att ena plånboken var en present/julklapp eftersom jag älskar att få presenter (av mig själv och andra). Det var ju naturligtvis ett misstag.
Det tar henne 25 sekunder extra att klicka in nått på kassaapparaten och min stressnivå är så hög att min kropp antagligen kommer att börja svettas, elaka-tankar-stadiet har vi passerat sedan länge och jag undrar varför man har nån som är så jävla långsam i kassan när det börjar närma sig jul och folk skulle kunna döda för att snabbt komma ur butiker och ett gäng andra elaka saker som jag inte tänker skriva här i en liten dos av respekt för äldre.
Hon plockar fram en presentkartong  och en påse som jag dissar direkt eftersom jag ser att den är för liten, trots att jag säger det, försöker hon ändå pressa ner kartong och plånböcker.
-Oj , det där gick visst inte. ... Flera elaka tankar dyker upp och jag blir imponerad av hur många elaka kommentarer man kan komma på under denna korta tid. Naturligtvis är det ingen av dem som passar i tryck eller gud bevare mig väl sägas högt.
Jag känner att jag försöker le ursäktande men det ser nog mera ut som en jävligt ilsken tiger. 
Hon tar fram en större påse stoppar ner mina saker och jag går snabbt därifrån. 
Ljuset kan man köpa i Espritbutiken på nätet och jag är jättesugen. På nätet är ingen långsam i allafall.

EspritplånbokEspritljus

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits