Jpop recension.


Jag har ju pratat om recension ett tag nu av de tre singlarna jag haft ett tag nu.

Vi tar det i bokstavs ordning och börjar med Ayaka.

Ayaka - Clap/Love, Why, Peace loving people (live version).
Clap/Love var lite för rockig för min smak. och jag känner hela tiden när jag lyssnar att jag vill spola förbi, det är inte något bra tecken. Why är precis en sådan ballad som hon gör bäst. Jag gillade inte PLP i orginalversion och nu live med en minuts förprat innan låten ens börjar ger jag inte mkt för. Missnöjd får man väl helt enkelt säga om denna singel. 



BoA - Love Letter, Diamond Heart, Beautiful Flower.
Det märks att hon börjar bli lite till åren :P Vuxnare musik dock inte sämre för det. Jag gillar Love Letter men det är också allt, jag älskar den inte. Diamond Heart bra upbeat låt. Beautiful Flower är helt klart min favvo, lite disco och inte alltför sötsliskig, BoA när hon är som bäst.




Kinki Kids - Eien Ni, Namida, Hitohira, Mugen Nostalgia
Eien Ni har skitsnygg video *_* och det fick mig att till slut ge efter. När jag hörde den första gången blev jag sur på att det var lite si och så med rösterna när de sjunger tillsammans. Det känns märkligt när denna duo varit känd längre än jag jobbat på banverket. Namida, Hitohira poppig och väldigt skönt att höra något annat än ballader från gruppen. Mugen Nostalgia, typiskt kk-sound, man behöver ingen video för att hajja att de här går att få till fantastiska koreograferade pojkbandsdanser till.



Kan ännu inte riktigt bestämma mig vad som blir årets vinnare i Rebeckas alldeles egna musikgala...
Nomineringar kommer senare.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits