Kört tårta :(

Min handledare jagar kamera och vi har jämfört och jämfört. Min kamera (Sony DSC-W85) vs DSC-W80 skiljer sig inte särskilt mkt. Det är till och med så lite att det som skiljer enligt sonys hemsida är ett strap så man kan ha kameran runt halsen. Seriöst? skapar man en hel serie som skiljer sig enbart genom att man får ett litet band ???

Lyckades köra ett tåg fel och bjöd folket på jobbet på glass. Jag har ju redan sagt att jag ska investera i ett bageri i närheten av jobbet. Jag berättade tidigare om att köra tårta och detta är just det.
När man på vårt jobb gör något större fel, tex tar in tåg på fel spår får man hosta upp pengar och köpa en tårta för att bota sin skuld för de andra som hånfullt njuter.  Detta kallas i "folkmun" för att köra tårta.
Naturligtvis fruktar alla tårta.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits