Ovilja att städa...

Vaknade upp med den skrovliga rösten, smärtan och sväljsvårigheten idag igen. Drog igång min mobil för att lyssna på lite musik och sjunga upp mig. Det tog nästan en halvtimme men nu kan jag prata i nästan 10 sekunder innan jag börjar hosta eller att jag måste sluta för att andas.
Imorgon kommer min darling och det betyder att jag måste städa lägenheten. Måste direkt erkänna att jag känner en stor ovilja att behöva göra det. Städa är ju så sjukt tråkigt. Turen är dock att det mesta handlar om kläder jag inte orkat stoppa in i skåpen så det bör inte ta alltför lång tid. Det försöker jag i allafall intala mig varje gång jag ska storstäda, jag liksom förtränger att det är lite saker att diska, dammsuga, torka av tvn och sådana saker, i mitt huvud räknar jag snabbt tio minuter men verkligheten för ett bra jobb kommer att vara kanske en timme eller två, om mamma skulle komma förbi skulle hon skrika om hur oansvarig jag är att detta kommer att ta ett årtionde att få iordning.
Jag har iofs en ganska hög toleransnivå när de gäller städning eftersom jag tycker att det är så tråkigt.
Dock betyder inte det att jag tänker tolerera att det ligger kläder på golvet eller är något odiskat när han kommer.
Problemet är nog alla papper, tidningar och småpyssel. Det blir nog bra, nu ska jag duscha sen åka in till stan och luncha, Lucky Garden hade något gott som dagens lunch idag. *_*


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits