pretty sure - petit choux

Jag har alltid tyckt att Petit choux (bakverket) har låtit som pretty sure ller kanske shoe. Vi började tyvärr att prata om kakor och bakelser på jobbet idag. Väldigt illa.
Kom till min station och gjorde en Rödluvan - gick förbi bageriet och handlade en prettysure istället för att gå RAKA VÄGEN TILL FARMOR (hem). Hemma hamnade jag i soffan tillsammans med ett avsnitt av ER och min prettysure. Den var inte alltför god men det var den enda bakelse bageriet erbjöd idag förrutom Napoleonbakelse men det är lite för mkt grädde på dem enligt mig.
Vi hade gräddiskussionen idag, jag tycker att semlor har rätt mängd grädde medan napoleonbakelser för mycket. En av de manliga åsiktsbärarna tyckte att napoleon var okej medan semlor var, ja han gjorde en ball min som inte jag tänker försöka mig på men den var rolig :D
En tredje gillade mest choklad medan en fjärde tyckte att brownies med lite grädde på är mums.
Fan nu blev jag sugen på kladdkaka *_*

Något som jag för tredje gången gillt missat är att spana in väggen till Spånga Bageriet. Jag var uppe en natt och råkade få syn på en brandbil som stod och spolade rent husfasaden. Jag har ännu inte varit tillräckligt vaksam i minnet för att komma ihåg att titta om jag kan se något spår av vad som hänt. Det är fett irriterande eftersom jag annars är vaken tamejfan jämt och är den som alltid ringer polisen när de äckliga jävla horungarna, ursäkta, de väluppfostrade ungdomarna med för mycket energi, slår sönder fönsterrutor här där jag bor. Nu missade jag brandmännen. Tyvärr var ingen halvnaken :(
Kanske lite gucamole till middag ikväll *_*


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits