Raka vägen till hispan

Tåget stannade och precis som många andra som kliver av tåget halvspringer man till Vi(vo) för att hinna handla innan de stänger... snacks... jag svär vid Gud fader himself (även allah, jehova, buddah) på att alla som kliver in på Vi(vo) köper något som går att äta. Vakten står och stampar med foten för att visa hur ONDA han tycker att vi shoppers är som kommer och stör när det är dags att stänga. Jag gav honom onda ögat tillbaka.
Detta är ju något som händer VARJE dag så varför ens orka engagera sig att skälla ut alla som kommer in, alla vi wannabe-ätare som tar en påse chips/ostbågar eller en/flera påsar godis och sen stressat står och väntar på att få betala.
Jag chockade genom att plocka på mig Lambitoalettpapper (läs om priserna ett par inlägg längre ned om du är intresserad, de hade även ökat på nu med ett annat märke, 4 rullar för 25 kr), rakkräm(?) och självklart de obligatoriska godiset bestående av Kinapuffar.
Skyndade hem för att städa, prata med min darling och kanske få en skymt av Christer Sjögren. Jag berättar om härliga CS vid något senare tillfälle. So you think you can dance? watch Christer Sjögren säger jag bara!

Inne i porten stannar nästan mitt hjärta när jag ser den stackars stackars stackars vanten som ligger där ensam i trappan :( Får genast ledsenångest över att den ligger där övergiven. Funderade på att ta med den hem till mig för att den inte skulle vara ensam, en hel natt MINST ensam i trapphuset :(  Ännu ett sånt där tillfälle för "du är ju tamejfan helt jävla galen" ... Det trodde jag också tills jag läste på internet (var annars) att det finns en term för folk som blir ledsna när de ser "övergivna/tappade" saker på marken - att man är minst lika galen normal som alla andra, yeah right. Jag skulle vilja påstå att det är raka vägen till hispan, men jag har aldrig erkänt att jag lider av de här *blinkblinkblinkblink* *eeeeh he he he.... 
Det kan tex handla om ensamma vantar, godisbitar (fatta hur tragiskt att nån tappat det), nappar, leksaker, whatever. Nu kommer jag dock inte vad termen hette men om man drabbas av ångest när man ser övergivna saker på marken så är man precis lika galen normal som många andra i den här världen.

Tappad vante

Så tänk på det när du släpper vantar omkring dig, PUCKO!


Kommentarer:
Postat av: Beckis

Haha, dom gubbarna e också kul ^^


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits