Svensk trappuppgång

Oh lord in heaven. Jag måste flytta. Genast, Nu, igår!
Stötte på min granne i trapphuset. Sånt är alltid livsfarligt, jag vill leva i en svensk trappuppgång, ni vet en sån där, där man väntar tills grannen lämnat trapphuset innan man går ut själv, eller där man ser till att man slipper hälsa på varandra eftersom det är FARLIGT! Ringa på hos någon annan och fråga om man får låna något är totalt livsfarligt.

Min granne tog i hand och hälsade och sa att det ÄNTLIGEN var trevligt att träffas :S och att han väntat på de här, han berättade att han bott där i två år och undrade hur länge jag bott där jag bott osv. Jag vågade inte säga att jag faktiskt bott i hans lägenhet. Dessutom med tanke på gångna veckans "övningar" så sa jag att jag hoppas att jag inte stör, störde, kommer att störa .. och om han mot all förmodan skulle höra nått så är det bara att dunka i väggen så uppfattar jag det... :S
Han ba: vaaaa neeeeeeej jag hör aldrig dig. Jag gissar att jag ska dra en lättnadens suck eftersom jag kan vara ganska högljudd vid olika tillfällen. :S

Nu ska jag bestämma mig för vilken slags middag jag ska ha, ostschnitzel med bearnaisesås eller Pepparbiff (båda färdigrätter från Findus). Kan man äta båda?

Kommentarer:
Postat av: Karin

va? vad var det som jag skrev? nu hänger jag inte med...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits