Vem äger burkarna i kylskål 2?

 Ofta är mitt jobb sjukt roligt sen kommer de perioder då man känner att man liksom måste ha lite ledigt från alla tankar om vilket tåg som kanske kommer att hinna fram till målet först, eller vilken förare som kanske minst troligt kommer att ringa upp och säga att jag inte klarar av mitt jobb eller vilket ställe som lämpar sig bäst för möten eller hur många spårändringar som behövs för att folk snabbast ska byta tåg.
Lång mening *puh* ...
En av Elitnissarna* har nämnt vid ett tillfälle att det är mest kul att ta hand om tåg som går mellan Södertälje till Eskilstuna. När den här nissen sa det så började jag fundera på vilken som är min favvoplats.
Jag tycker bättre om att placera arbetsplatserna efter hur LITE roligt jag tycker om de olika platserna. Tex är jag rädd för alla farliga tåg som går mellan Stockholm - Uppsala. Fyra spår = Fyra gånger så läskigt.
Trettioelva ställen där allt kan gå fel. Jobba natt där är som att gå till sin egen avrättning i en åtta timmars lång vandring. Där varje samtal kan vara de sista man svarar på innan man går ut på tex Kungsbron, hoppar ner på spåren och hoppas på att bli överkörd av något barmhärtigt tåg. Jag tycker inte att jag är tillräckligt bra än för att göra det som förmodligen är den bästa lösningen - men man lär sig!
Men det är ju också det som är utmaningen, pressa sig själv att få tågen att rulla och hjälpa till!
Alla de andra platserna är mer eller mindre okej. Det finns förstås ställen man knappt visste fanns som man numera känner viss avighet emot.  Skavstaby, Jädersbruk, Järna och i viss mån Arlanda. Jag har aldrig påstått att jag är bra på geografi....
Alla som jobbar som mig kanske då frågar varför inte Uppsala är med men det som är roligt med Uppsala är att om man lär sig alla konstiga felaktigheter så har man den coolaste stationen ever *_* som jag skrivit i ett tidigare inlägg så är jag komplett jävla galen.

I två veckor har diskussionen nu gått och jag måste fan få veta. I kylskåp två på den översta hyllan står dem. Diskussionsämnet. De är fruktade. Vems är dem? Varför försvinner de inte? Hur länge ska de stå där innan den som ställde in dem tar bort dem? Det jag pratar om är sex burkar med tonfisk.
Någon ställde in dem innan sommaren och de har inte rörts sen dess...
Jag tycker att tonfisk är skitäckligt precis som alla annan fisk så jag är jätteoskyldig.
Själv ställer jag bara in saker som börjar lukta. Jag är dessutom smart nog att INTE skriva namn på, vill ju inte bli anklagad för nått. Mitt senaste tillskott i märkliga saker var Sojade, yoghurt som smakade just yoghurt men är gjort på soja. Mumsigt!

Men vems är tonfisken? (´O`) gaaaaaaaaarrrrggghhhhh vill veta!!!

Tonfisk i kylskåp 2Soyade - sojayoghurt


Elitnissar = bara den som frågar mig får veta!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits