Fetma 1.01

Hur man behåller sin extra kilon:.
Normala personer som är skithungriga går till en restaurang, köper sin mat, bär den i sin påse, går tillbaka till jobbet och slafsar i sig.
Rebecka har en egen teknik som jag gärna delar med mig. Du går till lunchstället, köper mat, sen bara "råkar" du hamna på pressbyrån där du trycker i dig en varm korv med bröd. Trots att din arbetsplats ligger 3½ minut bort.

Som jag skrev igår så fick jag huvudvärk och den satt i även i morse när jag vaknade. Missuppfattade mitt schema och kom 30 minuter för tidigt. Det hade varit 30 extra minuter i sängen och det spelar stor roll när man kliver upp runt femtiden. Mådde illa som tusan och hade ont och det blev bara så fel. Stämningen var så irriterad när vi väl satte oss och det gjorde de hela värre. Bad aldrig om ursäkt men det kan jag göra imorgon. Det blev lite bättre efter lunch då vi satt och bläddrade i den japanska vogue som jag handlade på pressbyrån (för 148 JÄVLA spänn men mode kostar). Hade glömt bort att man läser baklänges i Japan och Vogue var inget undantag.

Japanska Vogue  - Vogue Nippon

Tänkte gå och hälsa på min handledares vovve men jag fick erbjudande om sällskap hem och det var precis något jag längtat efter. Så det får bli en annan gång.
När jag kom hem forsatte min matångest då jag köpte en bakelse ! som jag sköljde ned med chips. Jag fattar inte varför jag gör så. Det är ju sjukt onödigt men ändå så gör jag det.

Ringde mamma när jag kom hem för att eventuellt boka en middag ute på stan. Hon har blivit en doggiewalker. Jag har bilder i mitt huvud av hur det ser ut men tydligen har man inte hand om 20 små skithundar utan det är bara några få, idag var hon ute med en hund som hette Sigrid. I vilket fall som helst så för att göra en lång story kortare så gav hon mig tillbaka semesterpengar för att jag sagt en sak som inte alls är sann och det småkrossade mitt hjärta.

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits