Gustav Vasakroppsform

Söndag. Vaknade upp halv ett, läste Harry Potter i en timme. Ligger på bok fyra nu (Goblet of fire) och är inte nöjd förrens jag läst igenom alla. Fyllde i lördagens ätande och även en del av söndagens ätande på viktklubb.
Det ser inte alltför dåligt ut inför imorgon måndag då det är vägdag.
Åkte efter det till Vällingby centrum där jag traskade omkring och helt accidently kom in på Lindex där jag köpte en tröja och en fin klänning/tunika. Fan vad jag älskar modet just nu, det passar min inte helt skinny mage helt perfekt.
Prövade ett par stretchjeans i stl 40 och höll på att dö inne i provrummet. Man skulle kunna säga att jag lider av Gustav Vasa-syndromet. Ni har väl sett honom på bild? skinny legs och värsta bollen som överkropp.
Jag kan alltså utan direkta svårigheter klämma i mig ett par jeans i stl 38 men knäppa dem... det finns inte på världskartan. Jag är nog mer stl 42-46 på magen. Inte roligt.

Gled vidare till Åhléns där jag skulle köpa hårfärgningsmedel. C på jobbet tyckte att det var länge sedan jag hade brun/lila så jag tänkte köpa det, självklart fanns det inte så jag återigen accidently kom in på sminkavdelningen och hittade en eyeliner-penna i mitt hatmärke IsaDora. Tragiskt nog så kan man se väskavdelningen från sminkavdelningen och ni förstår ju hur detta kommer att sluta. 329 kronor senare kom jag ut med en skitsnygg röd väska och pennan.
Insåg att detta kunde sluta illa då jag såg ett par snygga skor i ett skyltfönster. Aaaaaaah!!! Tur för min tunna plånbok fanns inte skorna i min storlek och jag hade ett :D leende när jag jäktade därifrån.

En kille stod utanför hemköp och frågade om han kunde få en tjuga eftersom han inte ätit sen i morse.
För en gångs skull så var jag snabb som fan i huvudet och svarade tufft: jag har inte heller ätit sen i morse, jag betalar med kort och om du är hungrig - gå hem.
Han har säkert fortfarande inte återhämtat sig. Jag insåg när jag satt på bussen att jag kanske var aningens för elak mot den stackars pojken.

Lördagen användes till att gå på bio med mamma. Först hade vi en diskussion om varför jag blivit så förbannad på henne i början av sommaren. Det var tungt, jag kanske skriver om det en annan dag.
Ett öga rött, var inte alls som jag tänkt mig men den tog sig mot slutet och som alltid får man sig som svenne värsta tankeställaren. Jag vill tro att jag behandlar alla lika men det kanske jag inte gör.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits