Jätte- gult, triss, trist, dyrt..

Efter baket insåg jag att solen faktiskt visade sig ute till skillnad från igår, så jag blev överlycklig och fick genast något gult i sinnet.
Först sminkade jag mig i gult. Känns lite osäkert på om gult verkligen är snyggt. Det fungerar någorlunda tillsammans med mina ögon (som är gröna) men det är ändå gult liksom. Gult = fult.
Eftersom jag är Åhléns största fan så köpte jag dagens alla inköp där och hela tiden med ett litet snett leende på mina rosa läppar. Åhléns må vara de bästa stället på jorden i min lilla shoppingvärld men det är lite dyrt.
Startade med att tackla två äckliga ungar i rulltrappan. Fan va skönt det kändes!!!

Kom till köksavdelningen där mina ögon snabbt noterade att de rosa Rosti skålarna inte fanns (slutsålda). Men eftersom jag idag lider av gult sinne så fastnade min blick på de gula skålarna och snart hade jag en 4-liters-rosti i mina händer. Letade runt efter kråskavel (eller vad de nu heter) hittade ingen, däremot så fann jag något annat jag letat efter ett tag, ett genomskinligt decilitermått med olika mått utritade. Min lycka var nästan gjord!
Hamnade på någon ytterst märklig anledning nere på sminkavdelningen där jag hade turen i oturen att stöta på en kvinna som jobbade för Lumene. I deras höstkollektion av smink så har de en grå/svart ögonskugga och jag ville veta om jag hade de rätta färgerna för att klara det. Hon tittade inte särskilt noga på mig utan gör som alla de där sminkmänniskorna gör och började ta färg och rita på sin hand. Som att det skulle lösa MINA problem.
Jag plockade på mig den och även en av Max Factors ögonskuggor, även den från höstkollektionen.

Köpte en JÄTTETRISS på vägen hem. Fjärde gången gillt liksom. Jag vann inte. Det betyder att nån JÄVEL har MIN vinst! Är det DU!?

Köpte lite coca cola på hemvägen, ställde upp dem för att fota och här är dem. Njut *_*

Genomskinligt Dl-mått från ÅhlénsRosti-skål i kycklinggulCoca Cola Armé


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits