Nattscensfilter, dumma Hollywood

Vaknade kl 4 i morse av att magen var i uppror. Sånt är aldrig roligt men jag lyckades somna om efter ett tag, vaknade halv 6 för ännu ett uppror. Efter det var det över och jag kunde sova i lugn och ro.

Dagen spenderades framför datorn, spelade Sims 2 med gott resultat. Jag har perioder då jag inte spelar någonting sen kommer sådana här ryck och då tycker jag att det är helt sjukt roligt och kan hålla på i flera dagar med att bygga om huset, möblera och skaffa nya vänner och nya jobb. Råkade dock trycka fel idag och flirtade med en granne framför min man, tog lång tid innan han ville förlåta mig.
Hade lite lätta spänningar i huvudet och trodde att det skulle utvecklas till migrän och gjorde därför de säkra före det osäkra och avbokade middagen ikväll. Jag gissar att huvudvärken ville fram enbart för att min kusin lagat FISK. Fisk är äckligt.

Hyrde filmen Pan's Labyrint från
SF-anytime. Skönt att man slipper gå ut och hyra men sf och min dator har lite agg mot varandra och jag kan inte se deras filmer i fullscreen om jag vill ha text. Det går naturligtvis bra när det är engelska filmer, Pan's Labyrint är spansk. Min skolspanska är lite VÄL dålig för att klara en hel film.
Den var skrämmande på sina håll och handlade inte alls om det jag trodde att den skulle handla om, jag hade förväntat mig en slags mörk Harry Potter kopia och fick typ Fanny & Alexander / Narnia. 
Det som störde mig mest under filmens gång var alla "nattscener" som är inspelade under dagtid, det finns ett slags filter som används ganska flitigt även i Hollywood, tydligen måste det vara dyrt att jobba natt. 
Den första film som jag retade mig på det var i Kingdom of heaven, det är ett visst slags ljus som solen ger och ingen skuggteknik i världen kan ta bort den - uppenbarligen - utan att det syns att det just är ett filter. Detta gör även att det känns fånigt när en skådis står och säger - jag ser ingenting, det är så mörkt. 

Blev ledsen idag igen. 
-Jag har alla medel, alla tips och all hjälp jag kan få, ändå klarar jag inte av att spara pengar, gå ner i vikt eller lyckas med någonting.
-Du tänker för mycket. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits