Rajskäjks vs blomkål

100g riskakor är ca 380 kalorier. 100g blomkål är 24 kalorier.
Men seriöst men hur gott är något av dem? Sitter och kollar igenom kaloritabellerna och funktionerna på viktklubb.se, aftonbladets vikttjänst. Har varit medlem där i 10 dagar nu och lyckats gå ner någonstans mellan ett halvt och ett kilo. Min våg är inte att lita på men det är mindre oavsett.
Tanken är att man nu ska börja träna för att få ytterligare kontroll på fläsket vi får se hur det går med det. Har försökt att promenera varje dag för att bygga upp lite muskler, med betoning på lite.
Det går lite sådär. Förhoppningsvis så får jag chansen att sitta brevid min träningshjältinna på jobbet och få den extra push jag behöver för att börja träna. Vi har ju gym på jobbet, inte direkt något att skylla på om man säger så.
Bilden kommer från livsmedelsverket.



Imorgon kommer förhoppningsvis min beställda musik *_*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits