455 får en stor kram

En mycket intressant dag idag. Gav en kollega en kram för att hon bytte av mig så mycket var det idag. Alla dagar är inte fyllda av rosor men det var fett roligt. Dagen avslutades med att en pendel hamnade åt helvete och hade inte nån ringt och sagt det hade jag inte sett det. O_o
Dagen började med att blockvändningen inte fungerade ut från (m)Uppsala så alla tåg fick gå mot stopp. Efter rasten var det ganska struligt med många arbeten och många samtal. Självklart mitt i allt detta så fick jag ett fint växelfel, en dubbelmagg och efter det var det bara att be tröstande böner till alla stackars resenärer.
Lokföraren på tåget som inte åkte genom den trasiga växeln ska ha en stor kram för sitt engagemang och att han inte lät den otur han drabbats av förstöra humöret för någon.
Två tåg fick backa och det känns fortfarande konstigt att ge tillstånd om det, jag känner att jag är rädd att det ska bli fel och stakar mig därför. Men va fan, hur kul skulle de vara om jag var helt perfekt?.

Kommentarer:
Postat av: Yvonne

Ja backning av tåg är aldrig kul. Har själv fått ge tillstånd att backa ett godståg i Uppsala.

2008-04-30 @ 23:03:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits