bidragen är heltokia i ESC

Bidragen från Eurovision song constest är nu äntligen uppe ordentligt med bra sökord på Youtube. Jag har lyssnat på ett stort gäng av dem och jag brukar alltid säga att Sverige är helt uträknade. Svenskarna klagade förra året på bildproduktionen men det handlar inte alls om det. Vi svennar gör alltför bra musik helt enkelt. Det måste tydligen vara lite freaky och tacky för att vinna.
Fast kalkonbidragen är ju alltid sjukt roliga att titta på, jag är väl en av få som tyckte att Ukraina kunde ha vunnit förra året.
I år kan ju Spanien få en topplacering med sin otroligt tokiga låt Baila El Chicki Chicki, folk kommer ju att springa runt och sjunga Uno, el breikindance, dos, El crusiato, tres, El Maiquel Yason, quatro, el robocop..
Den andra astokiga låten som jag tyvärr börjat sjunga på är från Lettland,  We're the hi hi ho and the hi hi hey.. fy fan min musiksmak är alltför tacky! Fast jag undrar om det kommer att bli annorlunda de här året, valet kanske avgörs på Youtube.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits