k:fem i Vällingby: recension

Jag undrar vad k:fem står för? är inte kfum samma som wmca?
I vilket fall som helst så ligger k:fem i Vällingby centrum i en inplåtad byggnad. På hemsidan pratas det om alla fria ytor och att alla affärer liksom ligger som en enda stor. En sak är sann, det är JÄVLIGT mycket ytor. Vilket gör att det känns som tusen år innan man kommer in i nästa affär som är väldigt inrutad. När jag läste att det skulle vara som en enda stor affär tänkte jag som en vanlig våning på Åhléns. Där det blandas väskor, smink, kläder, skor osv osv osv. Så var det som sagt inte. Det är VÄLDIGT tydligt när man går in och ut i butikerna och de enda som flöt runt i mitt huvud var att detta måste ju vara en hyresvärds mardröm. Man skulle lätt kunna pressa in några affärer till på den överblivna ytan som skulle kunna betala hyra, snarare att några kids springer runt som på ett torg. Nu kan man stå i mitten snurra runt ett varv och se vad alla affärer har och sen gå ut fullmatad med vad man sett. Det kanske är det som är meningen. Då har de lyckats.

Roligt att se att k:fem inte består av kappahl, lindex, wedins, Åhléns (som allihopa ligger utanför k:fem på Vällingby torg, det går inte att komma undan). Alla dessa affärer ingår som oftast i större större köpcentra. Gina Tricot, Esprit och Tre har iofs lyckats tränga sig in men annars bjuds det på uppstickaren Top Shop. Nu gillar jag iofs inte top shop eftersom de stöder Kate Moss (som måste vara en av jordens mest överreklamerade människor), Jerns (skor) och ett gäng andra butiker som jag inte orkar komma ihåg namnet på. En annan sak som drar ner mitt redan aslåga betyg är att personalen i SAMTLIGA affärer såg skitsur ur. Hon i väskaffären hade nog ätit bajs till lunch med tanke på den snörpta minen.  
Vväskaffären var en total katastrof med väskor så högt upp att man inte kunde se priser och vem vill fråga nån som ser ut att ha ätit bajs? Dessutom... var en av dörrarna trasiga vilket är PINSAMT en vecka efter att stället öppnat. Tråkigt också med de få fikamöjligheterna. Mitt intresse att återkomma är obefintligt.

Jag ger K:fem minst en överkorsad köttbulle.
Deras hemsida som buggat totalt när jag kom hem och såg mycket rolig ut detta belönas med en köttbulle i något slags freakypris.

Stort plus tll lampaffären som låg en bit utanför med glad, trevlig och kunnig personal som tog sig tid med sina kunder.
Slutligen vill jag ge ONOFF det största jävla minuset i världen som inte hade rätt pris på någon av de varor jag lade upp i kassan. Eftersom jag aggroade lite följde en av personalen med mig runt i butiken så att jag kunde visa att det visst stod 149 kronor på den där filmen -nä men det var förra veckan. PINSAMT ONOFF!

Kommentarer:
Postat av: Hanna

Kan faktiskt svara på vad KFUK-KFUM står för (konstigt om inte :D) = Kristliga Föreningen av Unga Kvinnor och Män.

KFUK-KFUM är en svensk orginasation som även är medlem i världsförbunden World YWCA och World Alliance of YMCA.

Hoppas jag gjorde dig lite klokare på skitet nu, annars får du klaga på msn :D Kram /Hanna


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits