Oh my g(r)od!

Var på middag hos mamma igår med min specialmarienerade kycklingklubbor. Min beskmarinad av honung, soya och citron. Ögonen poppar ur skallen om man smakar marinaden men det är sjukt gott till kyckling. Om man inte gör som jag och trycker ned vitlökshalvor i köttet ska man ha en eller två pressade vitlökar i marinaden.
Till kycklingen åt vi potatisgratäng och sallad. Efterätt blev apelsin/chokladskorpor. Amen på kyckling *_*

Vi tittade på Sverige har talang, eller vad showen nu heter här i Sverige. Talang 2008?
Mycket är ganska tråkigt, annat är totalt ointressant och mycket är bara blaj. Rebecka är fan kravmärkt och klarar inte av reklam. 7 jävla minuter reklam!
Det väntar inte jag på om det inte är något jag VERKLIGEN måste se och den där showen var inget av de jag ville se. Var är Paul Potts liksom? Leona Lewis?
Mamma följde mig till busshållplatsen där ett gäng grodor huserade. Ska ni med? frågade jag roat. Kvack kvack.
Två tonårspojkar stod en bit bort och försökte fota en groda som stod mitt på vägen. Eftersom både mamma och jag är av misstänkt släkte så fick vi båda avsmalnande skeptiska ögon. Rör de en groda på ett icke önskvärt sätt är de döda, ingen lär ju veta att de är här... Mamma nickade. Bussen kom och mamma gick bort till pojkarna för att kolla vad de höll på med.
De visade sig att en av killarna aldrig hade sett en groda på riktigt och de var måna om att grodan inte skulle bli överkörd och därför försökte få bort den från vägen genom att peta på den.
Stadsbarn! Jag är glad att jag är uppvuxen nära landet och sett riktiga djur i riktiga milöjer.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits