Ränta is a bitch....

Jag satt och förberedde alla onda räkningar som ska betalas imorgon. Räknade ut att tillsammans med pengar som ska in på sparkonton och åkkort blir det ca 8 286 krrrrrr.

Det är jävligt mycket pengar.

Flera av räkningarna var lite omotiverade som tex en prenumeration. Sen alla dessa jävla avbetalningar jag har på onödiga saker, som tex Lindex. Om jag bara betalade med "riktiga" pengar skulle jag inte behöva betala till dem varje månad. Den här månaden behövde jag dock inte betala av på min dator som jag köpte på avbetalning när jag startade min trafikledarekurs för 1½ år sedan, den blev klar förra månaden!
Det verkar alltid så väldans bra med avbetalning men seriöst... IKEA har 18.05% !!!!! i (straff)ränta. Plus deras jävla avi-avgift på 17 kronor. De kan ju brinna i helvetet (fast jag kommer ändå att fortsätta handla där).... Förra månaden betalade jag 350 kronor i en delbetalning och min skuld har sjunkit med *trumvirvel* 233 kronor. Ränta is a bitch....

När jag och D diskuterat klart hur EVIL ränta är, kom vi fram till att IKEA trots allt har en trevlig snällränta, dvs om man sparar, 4.45%, det är ganska mycket pengar men det lääääär ju vara en hake med det. Så nu ska jag bara betala av min skuld så kan jag spara där och tjäna sjuuuuukt mkt pengar.

Allt jag behöver nu för att mitt liv ska vara komplett är en personlig bild på mitt betalkort *_*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits