Recension Rosendals cafe

Jag och mamma planerade att gå på Skansen men pga mitt fantastiska skavsår valde vi det mer platta alternativet Rosendals trädgård. Lite förtydligande, Skansen är väldigt backigt och skavsår vill inte bli skavda på, hur snygga och mysiga skorna än är.
Vi kom fram till Rosendals cafe och ställde oss i den mil-långa kön som ni kan se på bilden nedan. Det var två köer för att det antagligen skulle gå fortare. Det hade gått mycket fortare om de hade delat upp det så att folk som ville fika hade en kö och de som ville köpa mat en annan. Alla i kön fick passera en kakbuffé med sinnessjukt dyra kakor och för oss som bara ville ha mat var det 20 minuter extra i det redan stekheta växthuset.
Kom fram till kassan och jag noterar att det som finns att dricka är två sorters bubbelvatten i sjukt äckliga smaker, en 33 cl äppeljuice för 25 spänn (OMFG!!) och apelsinjuice. För nästan första gången i mitt liv beställer jag VATTEN eftersom det inte fanns någon Coca Cola. Det här är så hemskt att jag måste repetera, de hade INGEN coca cola.
Alltså de hade INGEN cola..........

Jag beställde en av deras tre rätter (rostbiff med potatissallad för 125 krrrr) och hon säger att jag ska ställa mig vid ett bord brevid kassan så kommer hon med maten. Paret innan mig har också beställt mat och står redan vid bordet. Efter ett par minuter frågar en av personerna i paret tjejen i kassan om hur lång tid det kommer att ta att få maten varpå tjejen i kassan säger att man ska hämta den själv O_o eeeeeh!
Maten får knappt godkänt (senig rostbiff) men servicen är ju sjukt oplanerad och kösystemet är värdelöst, dessutom, för de kakpriserna borde kakorna vara godare än Delicato hallongrottorna som är större och kostar en 5-del av deras pris.  Ytterligare en sak som drar ner betyget är diskhanteringen. Jag betalade 227 kronor för mammas kaffe, min mat med kaka och får själv sortera min disk på en vagn ! utanför cafébyggnaden. ÄCKLIGT då det inte finns några servetter att tillgå.

Rosendals cafe får slutligen 1½ köttbulle. Potatissalladen var god och ... ja ... nu när jag tänker efter kanske jag bara borde ge 1 köttbulle.


Rosendal cafe-köRostbiff med potatissallad

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits