blä på lördag

Fick en sån där funderare på jobbet idag igen. Först gick det sådär sen helt plötsligt så kom de där mäkliga jobben ut, de som gör att man direkt funderar på att byta jobb när de ringer. Det är roligt med en utmaning men inte när allt det säger består av att man ser ut som en fågelholk och faktiskt inte har en endaste aning om vad människan pratar om. Först och främst ville han inte ha några avspärrning - men snälla du, sa jag i ett sånt där tonfall som inte är av den bra sorten. Detta följs av "vaddå måste jag lägga på kontaktdon?" (det är de som kortsluter spåret så att inga tåg kan komma dit för att förklara det väldigt enkelt). Det är A-arbete, då har man don, säger jag, ännu en gång i de där tonläget som inte är av bästa sorten.
Det där två exemplena följdes av en signalare (person som är utbildad i att ta hand om signaler) och säger att jag ska lägga på en spärr - bara för att prova.
Tonläget kommer fram igen. Nej, om personen i spåret vill ha en spärr, vilket han bett om att INTE ha på just det stället eftersom han testar vaddenuvar...
-Men alltså om vi ser att han provar så lyfter vi spärren.
Rebecka som i sina tankar (observera alltså att detta INTE bygger på verkliga händelser) ställer sig upp tar sin kontorsstol, lyfter den över huvudet, kastar den på signalaren, ger honom sedan en dropkick i magen följt av ett gäng snygga karateslag HIYAAAAA!!!!! rullar in honom i avspärrningstejp och häller sedan ur mig sån där rapp kommentar som typ "ja men spärra av de DÄR om du kan!!!!!!! eller "Är det spärrat NOG nu!?!?!?!??"

Efter denna event som utspelar sig över ungefär tre timmar ringer en annan person som vill ta sig från ett av sina arbeten till nästa, vilket leder till att han ska ge sig själv godkänt att gå från ena arbetet till de andra. Man kan ju då undra om han för diskussionen med sig själv "är det okej att jag går från A till B eller inte?", värst vore om han skulle säga nej. Dsikussionen som följde gällde om man kunde säga att växlarna låg rätt eller fel. Mitt jobb är en märklig tillställning och jag önskar ibland att jag inte vore så satans långsam i huvudet. Varför fattar jag så långsamt? Varför kan man spela Super Mario Bros 1, bana 1 till 8-4 i sömnen och sitta baklänges utan att se tvn medan det är svårt att komma ihåg hur ett medgivande ska låta?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits