Fredagen i ord

Det är fredag. Fåglarna sjunger, solen skiner och Rebecka ligger och sover.
Rebecka vaknar av att hon får ett sms kl 11:59 som handlar om att det saknas folk på jobbet och att det finns möjligheter till gnet. Rebecka slås av hur risig hon känner sig och hoppas att hon fått paketet med skivorna hon beställt. Nej det har hon inte.
Hon klär på sig under ovilda protester gör lite saker som borde gjorts för minst en vecka sedan, paketerar sin dator som ska iväg på lagning, ljudkortet har pajjat. :(
Rebecka vandrar iväg till posten och undrar hur det är möjligt att känna sig så risig. Fan till och med håret är risigt.
Arbetspasset startar med att några idioter går på spåret mellan Upplands Väsby och Rosersberg. Varnar ungefär en miljon tåg. Får rast som visar sig innehålla friskvård. På friskvården ska man helt gå och träna. Jag hade ju ingen aning om detta och eftersom jag nått slöhetens topp så hade jag nog gjort mitt bästa för att slippa.
I stället väljer jag att gå till Lindex där jag provar kläder i obehagligt stora storlekar, spegeln i provhytten ljuger inte. Rebecka är TJOCK. :( Jag trivs inte som det är nu men jag känner mig lite för labil för att göra något åt det.
Köper tre tröjor och går ut därifrån med ett leende. Spegeln som var så EVIL visade oxå på att mitt risiga hår har nått sin höjdpunkt och det är dags att göra något åt det!
Jag går till frisörimperiet där jag får träffa en frisörska som klipper mig och pratar om hur tragiskt jobbigt det är att ha kort hår som ska växa ut. Ja ba: JAAAAA!!!!!
Två killar kommer in och beställer ögonbrynsplockning. Jag som tycker att jag är ganska lös i många va mina värderingar och inte bry mig om vad folk gör börjar bry mig. För att lägga till lite extra här så måste jag säga att jag bryr mig inte om VEM du knullar så länge du inte knullar djur, barn eller någon som inte vill.
Men ibland, som idag, blev jag läskigt hetero och konservativ då jag funderade på hur killarna som kom in kunde köpa något sådant tjejigt. Är detta något som andra heteros oxå lider av? Varför dessuom associerar jag detta till "gay-beteende" ? Rebeckar lider av fördomar även om jag vet att det är mixat bland människor vilka som gör sådant.
Jag är ju självklart bara fjantig och jag borde fan plocka mina ögonbryn som snarare ser ut som buskar.
Killarna blir i allafall jättesnygga och jag sitter där och får puler-vax (!!!!!!) i håret samtidigt som jag blir lite avis. Går tillbaka till jobbet där ingen reagerar på att jag har en helt annan frisyr och kämpar igenom de sista timmarna innan jag får gå hem.

Kommentarer:
Postat av: cassandra

Ja :)

Hon är verkligen helt suverän.
Jag ska till Tokyo i sommar, funderar då starkt på att köpa biljetter och gå och se henne live.
Det är så synd att hon inte har konserter här i sverige, men endå skönt, vill ju inte att alla ska gilla henne:)

2008-02-03 @ 02:47:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits