Ingen mirakelrea den här lönedagen heller...

Lön på kontot, soljäveln lyser och jag är på väg till arbetet. Till och med jag drabbas av lite små
Det är lite lustigt vad lite sol på lönedagen kan göra. Jag känner mig alltid extra spenderig (eeeeeh?) och har alltid naiva tankar om att det ska vara rea precis där jag går, att man mirakulöst ska ha gått ner 10 (15-20?) kilo, för att sedan dras in i en affär av en person som är en treeevlig stylist som tycker om en så mycket att hon tar med en på en resa till Paris (nu på direkten med hjälp av nån supersnabb transfer) där man hela tiden bjuds på chokladcrossianter och bästa märkeskläderna till löjligt låga priser.
Inget utav detta händer utan jag går till Lindex och provar 5 tröjor som alla är snygga men inte direkt gör att jag ser ut att ha gått ned 10 (15-20) kilo. En av dem ger till och med intrycket av att min mage som redan lider av badring ser hiskelig ut. Drar vidare till Åhléns där dagens mat är marinerad i fläder, fläder är gott men jag väljer kinamat idag. På Lucky Garden köper jag nudlar med entrecôte, spiller oavbrutet på min tröja, bordet, golvet och omgivningen innan en kollega hämtar en handuk och lindar in mig i... trotts detta spiller jag på min tröja... och bordet. Hitills på min lön har jag gjort av med... 0 kr på annat än mat och räkningar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits