nya kokboken

Det var som sagt stor kärlek igår och hade en försening plus ett fel som orsakade sjutusen följdförseningar..Lite tråkigt faktiskt att man inte kan få trafiken att gå ihop.
Sedan läste jag fel i grafen på ett tåg och orsakade en sexminuter försening på ett annat, vilket i sin tur ledde till att resenärer hade kontaktat kundtjänst eftersom vi var så onda. Jag har stor förståelse när jag står och väntar på mina tåg så jag orkar inte lägga ned all den energi som många resenärer verkar göra.
Åkte hem och spelade mer eller mindre hela eftermiddagen med min darling samtidigt som jag bläddrade i min nyinköpta kokbok: Stora Kok Boken. Många spännande recept och inspirerande. Även om jag efter ett tag kände att jag liksom läste samma sak om och om igen.
Innan jag åkte hem kom jag dock på något som skulle kunna bli min signatur-förrätt.
Kokta rödbetor, uppskuren smält mozzarella, ruccola och skalad apelsin.
Apelsinen bör vara där för att bryta av de starka smakerna. Rödbetor och ruccola kan nog fräta sönder munnen om man inte bryter av med något sött. Egentligen för att göra det lite galet skulle de kunna vara några hackade pinjenötter i... mmmmmmm matporr *_*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits