Signalare Mosell och Larsson

STORT HAHAHAHAHAHAH! Tack Mr Johnsson du räddade min morgon med de här.

Jobbade natt och fick höra av min för natten special-handledare att jag ibland pratar SJUKLIGT snabbt.
Min motkommentar var att ingen hade klagat på oförståelse eller att jag sluddrade så helt värdelöst kan det inte ha varit.
Annars var det ganska mycket att göra fast under en trevlig ström. Trevlig ström betyder att man hinner fatta vad man gjort och gör och ev bläddra lite i SÄO (säkerhetsordningen) för att kunna göra rätt och sen låta sjukligt proffsig när man svarar fast man för typ två minuter sedan var ungefär lika smart som en elefantunge inlåst på Vivo med jordnötterna i frysdisken.

Natten stora spänning skedde i Dingtuna. En signalare kom dit och sa att han skulle ge växlarna smörj (är det bara jag som tänker på barn som läggs i knät och får smisk? he he he heheeeheheeee *tokig*) ...
Efter ungefär 10 minuter ringer han till mig och berättar att växel 132 (alla växlar identifieras med nummer) beteer sig märkligt och att den även gjort detta under andra nattpass. Det var ju tråkigt säger jag och börjar få underbara tankar om att jag ÄNTLIGEN efter 362 !!! dagars övning får göra §70 utan handledare. *_* 
Larsson som han i spåret heter berättar att han tänker ringa en annan signalare som är grym på de här. Fint tänker jag. Samtidigt som jag kämpar med en signal i Västerås som VÄGRAR gå upp i kör och fastnat i kommandot SIS (signalen ställd till stopp no matter what)....
När Signalare Mosell inte vågar ringa upp mig längre efter 14 ! samtal (av misslyckade försök) börjar Larsson medla. Jag hör fula svordomar i bakgrunden som gör det klart för mig att Mosell inte har turen med sig - ännu. 
Mosell vågar slutligen att ringa igen och vi har 6 ! samtal till i tät följd. När felet äntligen släpper och han börjar skratta så där som man gör när man är tokig/galen berättar han kl 05:46 när han får åka från Dumtuna att han blev uppringd kl 01:26 och att Dumtuna inte längre ligger på någon av hans favoritstation-topplistor. Men han och jag hade grymt roligt under natten. Även om man enligt SÄO inte får ha det.  

Nu jävlar ska jag ... ha ... ... kramkalas med kudden, diska, hämta min darling (ÄNTLIGEN!!!!) och KNU... göra barn fast med kondom på :P Och om du är KÄNSLIG av dig. TRIST FÖR DIG!!!!!!!

Kommentarer:
Postat av: Alexandra

Om man gökar med kondom och det ändå blir barn... Vad blir det då? Barbiedockor? :-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits