Another day xmas

På annandagen kom min darling ÄNTLIGEN efter ett enormt bidrag av min mamma. Vi var upptagna av varandra och gjorde bara roliga saker som dels var väldigt barnförbjudna men även kollade på massa film, åt massa god mat och hade väääääldigt trevligt. Det känns alltså så stressigt när han är här, bara några dagar att få till saker på.
Eftersom jag uppenbarligen lider av alzheimer så hoppar vi till nyårsafton då vi lagade mat i flera timmar.
Marinerade kycklingspett med filodegsknyten och sallad. Till efterrätt frukt och bär med turkisk yoghurt, honung och valnötter.
Okej, jag snattar idéer från mamma, men jag kan inte hjälpa att jag gör maten ännu godare. :P
Vi spenderade eftermiddagen på Pizza hut som hade sjukt mycket gäster och sedan åkte vi hem och tittade på film och fixade maten.
Filodegsknytena krävde lite (underdrift) svordomar men när jag fick det under kontroll blev det så jääääävla bra.
Kycklingen blev perfekt och allt blev så himla bra! Det enda ord som stämmer överrens var faktiskt PERFEKT.
Sedan kommer det obligatoriska väntan på att klockan ska bli 12 så att de otäcka fyrverkerierna smälls av och man kan återgå till sitt vanliga liv.
Jag som tycker att raketer är sjukt otäckt stod och grät medan Dennis stod och höll i mig för att jag inte skulle krypa ihop och gömma mig under häcken nära det hus vi stod.
Gick hem kollade på Rush Hour som gick på tv och åt efterrätten. De 29:90 kronorna jag spenderade på jordgubbarna var sjuuuuukt värda det.
Bilder kommer senare.
Recept på förfrågan.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits