Känsla för andra

Klockan 6:30 kommer ett sms om att en av mina kollegor är sjuk och det behövs gnet-arbetare. Fan va trist ligger jag och tänker samtidigt som jag försöker somna om. Massor av folk på "info" är antingen sjuka, bytt tjänst eller annat och därför ser situationen inte så bra ut. Det är väldigt tråkigt och jag känner med mina kollegor. Det är så slitigt att jobba när det är för få på arbetsplatsen och allt bara handlar om hur många som är borta under dagen.
Jag minns själv ett halvår då jag bidrog till sjukstatistiken då vi på info var 24 personer varpå 13 var sjukskrivna (jag tänker inte svära på siffrorna men det var därikring).
Det är dock positivt att infosarna överlevt och står ut som det ser ut. Det kommer bättre tider.
På trafikledarsidan vågar jag inte riktigt uttala mig då jag är dålig på att se när folk saknas och dessutom har jag inte pluggat in schemat särskilt noga då det ska bli val av nya turlistor om 1½ vecka.
Jag har riktat in mig på två av dem men det blir nog en i slutänden. Jag hoppas att jag kommer att få den jag röstar på tyvärr räknas år i tjänst och jag har inte jobbat här alltför länge.
Jobba förmiddag och sen natt på det känns inte direkt som ett alternativ eftersom jag periodvis lider av migrän. Vi får se hur det (ur-)artar sig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits