den snälla tvättstugeterroristen...

Har inte haft ork till någonting idag och har därför avnjutit mesta tiden i soffan och framför datorn. Den enda städning jag orkat med idag är att bära ner resterande kartonger och skräp ner i soprummet men när jag kom upp därifrån insåg jag att det fortfarande är en del att göra.
Dock tänker jag inte göra något alls idag så jag får risken att folk dör av hjärtattack om de kommer och hälsar på.
För att inte bara sitta framför datorn och glo började jag tvätta kläder och det visade sig vara ett spännande projekt.
Det började bra med två maskiner och jag var så nöjd att det bara skulle bli tre maskiner tvätt i stället för MINST fyra.
Hängde upp all tvätt i torkskåpet men glömde att sätta på det.. så när jag kom ner en timme senare var tvätten fortfarande ganska otorr, men på grund av värmen så blev torktiden betydligt kortare.
När jag slutligen skulle hämta min tvätt kom en av grannarna ner. Tvättstugeterroristen som bor ovanpå är inte direkt bästa kompis med mig så när jag hörde rasslet med nycklar tänkte jag Vad har jag gjort för att reta upp henne nu?
Detta var en annan kvinna som var på riktigt bra humör och väldigt glad att jag var färdig. Vi pratade om den senaste helgens rabalder utanför våra balkonger och jag berättade att jag var en av dem som ringt till polisen. Hon sa att hon även var nöjd att jag var en av de som faktiskt käftade upp mig på balkongen och skriker Håll käften till småkidsen lite då och då. Nu ska jag bädda min säng och sova en stund innan det är dags att göra sig iordning för jobbet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits