festbjudning spårar ur

Dagens nyhet har definitivt varit åttaåringen som inte fick bjuda vilka han ville på sitt kalas. Varpå pappan JO-anmälde skolan.
Jag har under hela dagen läst alla inlägg och nu när jag läst igenom inläggen på aftonbladet har jag skrattat så mycket att jag börjat gråta plus att jag fått ont i magen.

Min ställning i det hela är att jag tycker att man får bjuda vem fan man vill. Om jag var tvungen att bjuda alla på jobbet skulle jag bli ruinerad. Om jag bjöd de 150 pers vi är och bara lade 10 kronor per person skulle de blir 1500 och im sorry jag betalar inte det för ett sketet jävla kalas.
Det är lika bra att be alla på jobbet om ursäkt, er som jag inte bjudit speciellt om ni känner er kränkta.

Argumenten som florerar har handlat om att man visst ska bjuda alla, mobbare eller ej eftersom barn inte ska utesluta andra barn. Så mobbare är tydligen bra att bjuda in trots att man ska ta hem de här MONSTRENA till sitt hem. Fy fan.
Föräldrar är dumma i huvuvdet.

Dagens vinnare än så länge:
"Om man skulle vara tvungen att bjuda ALLA i sin klass så borde det också vara TVÅNG att alla kommer på kalaset... eller hur? för något vore väl inte mer kränkande än att någon inte kommer som man bjudit på sitt kalas... om nu "Lisa" ska till landet eller är sjuk och inte kan komma skulle det alltså behöva tillämpas en regel eller en blankett: "frånvaroansökan för barnkalas" för att det inte ska verka otrevligt.. eller vaddå?"

"Ska skolan bestämma vilka som får komma in i mitt hem? Ska skolan bestämma vad som skall hända i mitt hem? ALDRIG. Så länge kalaset är i MITT HEM där JAG betalar hyran så är det JAG och bara JAG som bestämmer vilka som kommer in i MITT hem och vad som händer i MITT hem.

Med andra ord ska våra barn som blir mobbade mot sin vilja sträcka ut en hand till de som mobbar för att skapa försoning. Och alla ska vara glada och lyckliga och äta tårta ihop på kalaset.

Då förutsätter jag även att ni som vidhåller detta att ni på de mest självklara grunder bjuder in kriminella, mördare, våldtäktsmän, narkomaner, pedofiler osv till era festliga högtider i era hem.

"Man ska som förälder bestämma över barnen så till den milda grad att det inte spelar någon roll om de som kommer är vänner, ovänner, fiender eller totalt egala för barnet..."


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits