IKEA del 1

Jag och mamma började med att fika på plantagen som ligger i närheten av IKEA i Barkarby. Sen promenerade vi till IKEA och satte oss i den första Ektorpssoffa vi kunde komma åt för att hitta den bästa färgen.
Hur snyggt är grönt? Är egentligen stilistiska blommor i vitt på svart bakgrund något man vill sitta i? Går det att spilla i den himmelsblå? Är rosa verkligen din drömfärg?
Frågorna var många och det slutade med att en svart köptes. Grandiosa drömmar om turkosa kuddar eller någon pläd i någon häftig färg avlöstes när vi gick genom vardagsrumsdelen.
Inne i sängavdelningen stod mamma och jag och tittade på utdragslådor att ha under sängen. Återigen alla de där kontrollfrågorna. Är de snyggare med 19 centimetrar än 17? Är det bättre att ha lådor som sitter ihop eller ska de vara fyra stycken?.  Det blev två lådor som jag kan ha på ena sidan sängen. Fungerar det bra, köper jag två till.
Nattduksbordet som jag fick av mamma i present för miljoner år sedan finns inte längre kvar så det blir ett senare projekt. Även att ha matchande nattlampor blir ett senare projekt.
Fortsättning följer....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits