IKEA del 2

Mamma och jag lyckades passera lunchavdelningen vilket måste vara något slags mirakel men sånt inträffar det med. Nere på köksavdelningen började ångesten komma krypande. Åh de där glasen är så snygga... 69 kronor för två glas.. jag behöver minst 4.. fast om något går sönder... minst sex... sex gånger 69... räkna räkna.... 420 !!! OMG!!! nej.. men åh de där tallrikarna är snygga.. 29 kronor styck... då vill jag ha... låt se nu... 4? flera? ... räkna räkna...
Efter mycket om och men slutade det med 4 deserttallrikar med blommor i grälla färger. 
Tygavdelningen gick vi långsamt igenom utan att köpa något, ville ju ha något fint till de nya svarta Ektorpsöverdraget men hittade inget i någon färg jag ville ha. Sommarens färger var inte så snygga som jag velat. 
Är den här lampan tillräcklgit snygg? Ger den här mycket ljus? Lite? Inga lampor köptes och vi kom in i förvaringsdelen, den som varit den bidragande orsaken till att jag åkte till IKEA. 
Snabbt plockades de två Antonius hyllorna ihop med tillhörande lådor även om de var många frågor gällande dem. Trådbackar vann men det blev en plaslåda att ha underkläder i. 
Halvsprang genom mattavdelningen, tavlor och blomavdelningen. 
Försökte betala, fick inte använda mitt ID-kort som gick ut för TVÅ år sedan (muahahaa) och fick därför inte betala med mitt IKEA-handlakort, VISA ("Enjoy life's opportunities"), fan va dyrt det blev :S, synade kvittot, surade, gick till återköpavdelningen, fick 600 pix tillbaka, tog taxi hem.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits