Midsommar

Vaknade kvart över tolv. Det var aningen senare än jag förväntat mig men ringde direkt mamma för att fråga hur man bäst kom till henne idag eftersom hennes koloniområdes midsommarfirande ligger en bra bit från hennes kolonilott.
Hon förklarade, jag klev in i duschen och då surrade telefonen igen. Nice timing!
Min kollega som jag skulle på bio med, vi bestämde tid när vi skulle träffas.
Skyndade mig för att hinna med bussen och hann med den. Men det var på håret!

Det var kul att se hur mycket folk som kommit. Midsommarfirandet bara växer och växer, det är verkligen roligt att se. Jag spelade på fiskdammen (vinst varje gång YAY), chokladhjulet utan någon större tur och åt lite fika.
Efter det tänkte jag försvara familjeäran i pilkastning, fem pilar maximal poäng - 45. Jag hade .... mindre. Man skulle kunna säga att det var tur att jag faktiskt lyckades träffa tavlan med så många pilar.
Mamma som var ansvarig för pilkastningsståndet hejjade på mig men inte hjälpte det.
Vi gick därifrån vid tre-tiden och jag tog masssssssa bilder på de snyggaste blommorna vi gick förbi. Vi stannade till vid en kolonilott och frågade en kille om vi fick fota hans vackra pioner. Det fick vi och han blev så glad att någon gillade dem att vi fick varsin enorm blomma.
 
Glad midsommar 2008

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits