mobbare inbjudna

Fortfarande läser jag varje inlägg som skrivt om festen där inte alla var bjudna och det blev JO-anmälning. Alltså det är så sjukt roligt att läsa att det är sanslöst.
Varför tycker vissa föräldrar att man ska bjuda in mobbarna ändå? Så jävla svenskt. Det finns nog inget land i världen där detta kan bli en så stor diskussion som i Sverige. Var det inte sossarna som sa "Alla ska med" Ja hejsan...
Dessutom är det många som viftar med argumentet "skicka inbjudningarna med posten så blir det ingen diskussion" nähä... så barnen kommer inte att prata i skolan om de då?
Det måste ju vara 10 000 gånger värre för en unge att vänta förgäves på en inbjudan och sen måste fråga och få ett NEJ DU ÄR INTE BJUDEN än att direkt få veta.
Jag fattar inte varför man inte får välja?
Det spelar ingen roll vilket argument DU kommer med för DU skulle inte bjuda den som mobbar dig på ditt jobb eller den som får ditt barn att komma gråtandes hem från skolan - no fucking way.
Folk påstår oxå att pappan främjar mobbing. Nej det är inte alls sant. Han skyddar sin son och vill inte ha hem idioten till sitt hem. Den andra ungen som inte bjudit på sitt kalas känns mer i gråzonen. Det kan finnas anledningar till det.
Men jag skulle aldrig bjuda hem en mobbare till mig.

Diskussionen jag hade med en kompis spårade ur totalt när vi kom in på om man skulle ha tjejfest. Betyder det att transvestiter får komma eller inte? eller är de uteslutna eftersom det är av manligt kön? Jag menar då bjuder man ju en man och dissar alla de andra.

Fy fan, jag är ledsen för alla gånger jag bjudit hit folk och inte sorterat in dem i olika kategorier tex: homosexuella / muslimer / judar / hinduer / annan religion / vegitarianer / laktosintoleranta / dammallergiker /

Jag ber alla oinbjudna om ursäkt. :P

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits