Pengaregn!

PENGAR! *_*
 
Min chef kontaktade mig idag eftersom det blivit något fel på min lön. Tydligen skulle jag fått en höjning när jag blev klar som trafikledare men jag hade ingen aning om det och eftersom det verkade rätt såg jag ingen anledning att ifrågasätta det. Satt och funderade idag på vad jag ska göra med min höjning. Mamma som är tråkig tycker naturligtvis att jag ska spara och pensionsspara - boooooooooooring. Dock är det ju så att med den lön jag har redan nu så klarar ag mig väldigt bra så skulle jag få mer pengar på kontot skulle jag spendera mer. 

Frågan är dock vilken sparform som är bäst. Jag slits lite mellan att be löneavdelningen dra ännu mer extraskatt än vad de redan gör, fördelen är att jag får "prisa Gud här kommer skatteåterbäringen" och jag får en trevlig extra semesterkassa.
Spar jag på vanligt sparkonto så finns alltid risken att det snattas från det kontot. Pensionsspara - ja men Gud man hör ju hur tråkigt det är och dessutom sparar jag redan ganska mycket på det.

Så i juli kommer den nya-nya höjningen och jag kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd. Pengaregn över Beckis!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits