sakerna äger mig

Bara att erkänna jag gick och lade mig sent men att jag skulle vakna ETT hade jag inte räknat med. Mens plus värme brukar vara lika med reducerat antal sovtimmar.
Jag var jätteglad när jag vaknade, tänkte att nu när klockan är typ nio så har jag gott om tid att åka till IKEA och köpa mina hyllor innan jag ska åka till mamma och grilla.
Kan ju säga att det blev INSTÄLLT.Större möjligheter för mig att lyckas med något annat med andra ord. Till exempel städa klart i min lägenhet för det ser fortfarande ut som att det varit något slags krig här inne. Mitt städproblem brukar ofta handla om att jag är dålig på att organisera vilket känns konstigt med tanke på att jag tycker att jag är bra på att organisera på jobbet.

Just nu på mitt vardagsrumsbord bara för att ta ett exempel ligger mitt IKEA handla kort, en Vogue-tidning, en oanvänd glödlampa i sin orginalförpackning, tamponger, en penna, en cd-skiva, två tv-spel, ett briolok, en brödkorg, en burk coca cola, räkningar, en skärbräda, två tallrikar, ett par strumpbyxor, ett måttband, en köttsax och ett kardborrband.
Vissa saker kan man ju direkt lägga på vettigare ställen men det är sakerna i gränslandet jag inte vet vad jag ska göra av tex kardborrbandet eller mitt briolok.

Några munkar i någon religion säger att äger man mer än tio saker så äger sakerna dig.
Det spelar ingen roll hur jag försöker räkna, jag har mer än tio saker redan på mitt vardagsrumsbord.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits