gräset ÄR grönare hos mamma

Ja just det ja. Skulle åka till IKEA idag för att spendera mina surt förvärvade skattepengar. Min hjärna tog sig själv till fånga med motiveringen/frågan, vad ska du göra med alla väskor som ligger i skåpet?
Eftersom jag inte hade något svar på det ställer jag tills vidare in IKEA resan till någon annan tidpunkt när jag dels är vid fullt medvetande (just nu alltför trött) och när mamma kan följa med.

Mamma är fullt upptagen med att klippa gräset (som är grönare på mammas tomt) med nagelsax inför morgondagen då något slags trädgårdsmagasin kommer för att fota hennes trädgård. Ja, du läste rätt, inte delen om nagelsax kanske men fotograferingen.
Min mamma har snygg trädgård-hybris och jag vill inte skryta men det är jääävligt fint där och jag vet att flera av hennes grannar som inte känner henne stannar för att kolla och kommentera hur vackert det är.
Mamma åker land (bland annat Nederländerna, Kina) och rike (bland annat Helsingborg) runt för att köpa de snyggaste och finaste växterna.
Mitt bidrag till de hela är att jag ligger i en solstol lite då och då och tittar på när hon gräver plus skänker växtbidrag genom att ge presentkort på Plantagen. Hennes senaste resa innebar köpet av en klematis med namnet Rebecka. Mycket bra namn tycker jag! Bild på klematisen? kolla tidningen :P

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits